úterý 14. května 2013

Kokosový chléb



Někdy mám chuť upíct něco netradičního, respektive ze surovin, které se běžně nepoužívají. Tentokrát jsem se rozhodla, že místo klasické mouky použiji mouku kokosovou. Tento recept je bezlepkový.

Nedá se říct, že by to bylo hodně podobné klasickému pečivu, vejce v těstě spíše způsobují gumovitou hmotu, která ovšem lze bez větších rozpaků obohatit jídelníček, alespoň ten můj :-)


Suroviny:


1/2 hrnku kokosové mouky
4 vejce
1 hrnek vody
2 polévkové lžíce octa
1/2 lžičky sušeného česneku
1/4 šálku kokosového oleje (tekutého)
1/4 lžičky soli
1 lžička drceného kmínu
1/2 lžičky sody







Nejprve jsem si smíchala suché přísady, vyšlehala vejce a smíchala ostatní tekutiny, které jsem následně do vajec zašlehala. Pak jsem metličkou vmíchala suchou část a těsto nalila do chlebíčkové silikonové formy. Pekla jsem na 180°C cca 40minut.






A jak to dopadlo? No, musím říct, že jsem očekávala lepší výsledek. Ale tím byla vinna moje přehnaná očekávání o kokosové mouce. Bohužel klasickou mouku nenahradí plnohodnotně, ale pokud budeme počítat s tím, že je to "náhražka", nebudeme mít taková očekávání :-D
Příště asi místo jednoho vejce použiju Chia gel, část vajíček klesla, může to být ale i tím, že by bylo lepší našlehat zvlášť bílky.


Namazaný je chuťově dobrý, mokřejší, ale příště to vychytám líp :-)

Zkoušela jsem i ořechový (z mandlové mouky a parmazánu) je taky dobrý, proti tomuto mnohem sušší.


Recept:

1 a 1/4 hrnku mandlové mouky
1 hrnek parmazánu
4 vejce
1/2 lžičky sody
1 lžíce octu

Postup je stejný jako u přdchozího, do vyšlehaných vajec se přidá ocet a pak mandle smíchané s parmazánem a sodou. Výsledné těsto je tužší než kokosové, díky tomu asi vajíčka neklesla dolů.











Žádné komentáře:

Okomentovat