sobota 11. května 2013

První kváskové chleby

Už vícekrát jsem měla doma kvásek, který jsem si sama dělala, bohužel nikdy moc dlouho nevydržel. Nedávno jsem však dostala od kamarádky vymazlený kvásek a tomu se zatím u mě dobře daří. Také jsem změnila způsob zacházení s kvásekm, od třístupňového vedení jsem přešla k zjednodušenému vedení kvásku "za ručičku" alá Maškrtnica.
Mé první kváskové pečení s tímto kváskem byla Nehnětená Šumava od Cuketky a vydařila se velmi dobře.





Tady je můj dřívější chléb z oživeného žitného kvásku dle Alemari která má taky spoustu inspirace, předevsím na zdravější vaření a pečení. Kvásek se mi sice vyvedl, ale bohužel nevydržel víc jak týden, ale pravděpodobně to bylo mou vinou, ještě jsem nebyla připravená se o něj pořádně postarat.


Teď už jsem i několikrát kvásek darovala do dobrých a starostlivých rukou, což je pro mne velice hřejivý pocit, rozdělit se o něco tak křehkého, jako je živý kvásek. Mimochodem, ten můj se jmenuje Jonáš. Mám ještě Olivera, do zásoby, když by se s náhodou něco Jonášovi přihodilo ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat