středa 16. července 2014

Sláva kukuřici! Aneb polentový nepečený koláč s borůvkami




Recept:

Těsto:

* 125g polenty
* 0,5l vody
* 50g medu
* 1/2 vanilkového lusku

Puding:

0,5l rýžového mléka
40g Zlatý klas
1 lžička medu

Postup:

Do vody jsem přidala seškrabaná zrníčka z vanilkového lusku i lusk samotný, med a přivedla k varu. Vyndala jsem lusk a za stálého míchání postupně přisypávala polentu, aby nevznikly hrudky, dál jsem míchala a chvili povařila. Já to vařím asi tak dlouho jako puding, mám polentu od Alnatury. Hustou hmotu jsem dala do formy, použila jsem pánvičku kulatou, o průměru asi 26cm, kterou jsem vyložila alobalem..
Boky jsem směsí taky potřela, abych měla i okraje. Nahoru jsem nasypala borůvky a udělala puding. Klasicky, jak se puding dělá, já používám Zlatý klas, ale samozřejmě jde udělat z jakéhokoliv pudingu, popřípadě i ovocného. Rýžové mléko jsem použila vanilkové, které je samo o sobě sladké, tak jsem přidala jen jednu lžičku medu. Bylo mi líto vanilkového lusku, tak jsem jej v mléce nechala taky vyvařit, před přidáním pudingu jsem lusk zase vytáhla. Část studeného mléka jsem smíchala se Zlatým klasem a to pak přilila do vroucího mléka a za stálého míchání jsem vařila asi dvě minuty. Ještě horké jsem nalila na borůvkama posypaný "korpus". Hned jsem ozdobila trochou borůvek vychladila.






Žádné komentáře:

Okomentovat