středa 12. června 2013

Gratinovaná řervená řepa


Vůbec by mě nenapadlo dělat gratinovanou řepu, když bych ji neviděla v jednom TV pořadu. Sice ji tam jen jedli, ale na tom přece nemůže být nic těžkého, no ne?

Recept:

4 menší předvařené řepy
1 mandlová smetana
4 stroužky česneku
sůl, pepř, mohl by být i muškát či jiné oblíbené koření

Červenou řepu jsem nakrájela na tenké plátky, nachystala jsem si i na plátky nakrájený česnek. A začala jsem do pekáče vrstvit... První vrstvu řepy jsem osolila, opepřila, posypala trochou plátků česneku a zalila trochou smetany. Pak to samé v dalších vrstvách, dokud jsem neměla spotřebovanou všechnu řepu, vrch jsem ještě polila smetanou, aby nebyla řepa suchá.
Pekla jsem na cca 180°C asi půl hodiny, chutná mi jak teplá, tak studená a nejlepší je v kombinaci s křupavým salátem z čerstvé zeleniny.



Žádné komentáře:

Okomentovat